راهنمای کوهنوردی, همه مطالب

تفاوت کوه پیمایی و کوهنوردی

تفاوت کوه پیمایی و کوهنوردی

https://snond.ir/wp-content/uploads/2018/12/kohnavardikohpeymaei-300x200.jpg

 

امروزه به اشتباه اکثر فعالیت هایی که در کوه انجام می شود، کوهنوردی نامیده می شود که از نگاه ورزشکاران کوهنورد کاملا رد میشود . شاید اگر از اکثر مردم بپرسیم تفاوت کوهپیمایی و کوهنوردی چیست، پاسخ بدهند تفاوتی بین این دو وجود ندارد. اما در حقیقت این دو تفاوت زیادی با همدیگر دارند که در این مطلب به آن اشاره می نماییم.

 

البته کوهنوردان حرفه ای و افرادی که با کوه پیمایی انس دارند، قطعا این تفاوت ها را به خوبی می دانند و برای آن ها این تفاوت ها کاملا آشکار است.

در حقیقت اصلی ترین تفاوت بین این دو مفهوم در خطر پذیر بودن است. کوهنوردی یک ورزش سخت و حرفه ای و دارای خطرات خاص خود می باشد که به شدت به تخصص و همچنین تجهیزات و ملزومات وابسته است. اما کوه پیمایی یک ورزش و فعالیت بدنی بسیار ساده است که به صورت فردی و ترجیحا گروهی انجام می گیرد و تقریبا خطرات زیادی ندارد.

مصطلح است که هر کسی که به کوهستان می رود را کوهنورد خطاب می کنند. در حالی که کسی که به صورت آماتور به فعالیت کوه پیمایی می پردازد، یک کوهنورد ماهر و حرفه ای نیست. در حقیقت وی یک ورزشکار کوه پیماست که برای سلامت روح و جسم خود به کوه می آید و فعالیت بدنی سالمی را انجام می دهد.

همان طور که عرض شد برای فعالیت های تخصصی کوهنوردی حرفه ای نیاز به تجهیزات و لوازم خاص و تخصصی می باشد. اگر افراد آماتور که کوه پیمایی می کنند هم بخواهند در طبیعت لذت بیشتری ببرند بهتر است مجهز بوده و امکانات لازم در طبیعت و کوه را همراه داشته باشند.

اما دیگر مانند گذشته خرید وسایل و لوازم و ملزومات کوهنوردی و طبیعت گردی، سخت و وقت گیر نیست. با وجود سایت های معتبری مانند اسنوند، می توان حتی این وسایل و لوازم تخصصی را به صورت آنلاین و بدون اتلاف وقت خریداری نمود.

برای تهیه تجهیزات موردنیاز کوهنوردی را میتوانید از این قسمت تهیه کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *