همه مطالب

روستای دره بید کجاست؟

روستای دره بید کجاست؟

روستای دره بید کجاست ؟

روستای دره بید در استان اصفهان و شهرستان فریدن واقع شده است. علت نام گذاری این روستا وجود درخت‌های وحشی بید است که روستا را در بر می‌گیرند. محل پیشین روستا در هشت کیلومتری شمال منطقه فعلی روستا بوده است. ساکنان روستای پیشین در قلعه‌ای زندگی می‌کردند که به‌واسطه برج و بارو از آن محافظت می‌شد تا از شر دشمنان در امان باشند؛ قلعه‌ای که بر تپه‌ای نسبتا مرتفع بنا شده بود. به خاطر اینکه در بالادست روستا، دره‌ای سرسبز و پر از چشمه‌های گوارا و معدنی وجود داشت، مقداری از آب چشمه‌ها به واسطه لوله‌های سفالی که به آن‌ها گنگ می‌گفتند، از کیلومترها بالاتر به داخل روستا می‌آمد. به‌این ترتیب، مردم از سیستم آب لوله‌کشی بهره‌مند بودند که کاملا بهداشتی و سالم بود. آثار این لوله‌های سفالی تا چند سال پیش نیز دیده می‌شد.

روستای دره بید

روستای دره بید

 

مسیر دسترسی به روستای دره بید؟

دسترسی به روستای زیبای دره بید، با حرکت از سه راهی دامنه به سمت شهرستان خوانسار امکان‌پذیر است؛ به‌گونه‌ای که پیش از رسیدن به منطقه معروف گلستان‌کوه، جاده فرعی این روستا نمایان خواهد شد که تابلویی مسیر آن را به شما نشان می‌دهد.

روستای دره بید

زمان سفر به روستای دره بید؟

در اوایل اردیبهشت، این منطقه غرق در گل‌های لاله واژگون است. این گل‌ها از گونه‌های بسیار آسیب‌پذیر طبیعت هستند و کندن حتی یک شاخه از آن‌ها به محیط زیست آسیب می‌رساند. در ضمن این گل‌ها مدت کوتاهی بعد از چیده شدن از بین می‌روند. زمان بازدید از این بهشت کوچک از اواخر فروردین تا اوایل تابستان است. البته در اوایل بهار سرسبزی بیشتری دارد و لاله‌های واژگون هم در آن زمان می‌رویند.

در منطقه زیبای لاله واژگون دره‌بید که از قدیم شهرت زیادی داشته است، گیاهانی مانند کما، کنگر، تره، کرفس، موسیر و شوید نیز می‌روید. چشمه سفید، چشمه روغنی و چشمه آقاخان از جمله چشمه‌هایی است که در این دشت، روان است.

 

روستای دره بید

دشت لاله های واژگون در روستای دره بید

 

محل اقامت در روستای دره بید؟

به غیر ازاینکه برخی از اهالی  و مردمان ساکن روستای دره بید خانه‌های خود را به گردشگران اجاره می‌دهند، مجتمع تفریحی و اقامتی گلستان‌کوه در نزدیکی روستای دره بید فرصت و گزینه مناسبی  برای اقامت علاقه‌مندان است. وجود خانه‌های مسافر، اقامتگاه بومگردی و سایر اقامتگاه‌های فصلی به فراخور زمان سفر، گزینه دیگری خواهد بود  که به راحتی در دسترس است و طبیعت گردان و گردشگران علاقه مند میتوانند از آنها استفاده کنند.

به این ترتیب روستای دره بید از لحاظ جا و مکان برای اقامت گردشگران و مسافران از امکانات خوبی برخوردار است و شما میتوانید بدون نگرانی از محل اقامت خود به این روستا بروید واز سفر خود لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *