اصول اولیه طبیعت گردی, همه مطالب

زمان لازم برای تجزیه مواد و زباله در طبیعت چقدر است؟

زمان لازم برای تجزیه مواد و زباله در طبیعت چقدر است؟

زمان لازم برای تجزیه مواد و زباله در طبیعت چقدر است؟

 

دانستن این که هر نوع زباله برای تجزیه شدن در طبیعت به چه مدت زمانی نیاز دارد، باعث می‌شود تا بسیاری از رفتار‌های اشتباه در طبیعت‌گردی اصلاح شوند. همان‌طور که پیشتر در مقاله‌ی محافظت از محیط زیست در طبیعت‌گردی ذکر کردیم،

پسماندها را درست دفع کنید

 ببندید و ببرید. چادرگاه و استراحت‌گاه خود را بازبینی کنید تا زباله و ته مانده‌ی غذا باقی نمانده باشد. تمام آشغال‌ها و ته مانده‌های خوراک را با خود ببرید. مدفوع را در چاله‌هایی به عمق حدود بیست سانتی‌متر، در فاصله‌ی دست کم هفتاد متر از آب، چادرگاه، و راه دفن کنید. چاله را بپوشانید [و با محیط هماهنگ کنید]. دستمال توالت و اقلام بهداشتی مشابه را بسته‌بندی کنید و با خود ببرید. برای شستن خودتان یا ظرف‌ها، آب را بردارید و به فاصله ی دست کم هفتاد متری رودخانه یا دریاچه ببرید و مقدار کمی صابون “زیست تجزیه پذیر” به کار برید. آب ششستو را پخش کنید. رعایت همین نکات ساده، گامی موثر است در جهت محافظت از محیط زیست در طبیعت‌گردی.

 هیچ‌گاه، تحت هیچ شرایطی‌، زباله‌های خود را در طبیعت رها نکنید. اگر با اتومبیل شخصی سفر می‌کنید، همیشه محفظه‌ی مناسبی برای حمل زباله‌ها به اولین مکان دفع زباله، همراه داشته باشید. در غیر این‌صورت نیز می‌توانید کیسه زباله همراه خود داشته و زباله‌ها را تا اولین مکان دفع زباله، با خود حمل کنید. بهترین راه برای راحتی در سفر و کاهش پسماند و زباله، استفاده از ظروف و لوازم شخصی می‌باشد. این کار باعث کاهش استفاده از لوازم یکبار مصرف و به طبع آن کاهش میزان زباله خواهد شد.

تجزیه زباله در طبیعت

در تصاویر زیر، مدت زمان باقی ماندن هر زباله را پس از رها کردن آن در طبیعت، مشاهده می‌کنید:

 

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *