راهنمای تجهیزات و محصولات, همه مطالب

گتر چیست

گتر چیست

گتر کوهنوردی صخره

این وسیله برای جلوگیری از ورود برف و شن به داخل کفش استفاده می‌شود و دو نوع زیپی و ساده دارد. این وسیله که امکان خرید آن در فروشگاه اینترنتی اسنوند برای هموطنان عزیز مهیا گشته است را در این مطلب به طور کامل معرفی خواهیم کرد.

به طور کلی در پاسخ می توان عرض کرد که گتر از وسایل کاربردی برای کوهنوردان است. این وسیله پاها و شلوار کوهنورد را خشک نگه می دارد و از کفش وی محافظت می کند. همچنین جلوی نفوذ خاک و سنگ ریزه به کفش کوهنورد را گرفته و از گلی شدن شلوار وی جلوگیری می کند. در صورتی که قصد عبور از مناطق رودخانه ای یا حتی راه های پوشیده در علف های بلند و خیس را داشته باشید، داشتن گتر ضروری است.

به عبارت دیگر می توان گفت گتر کوهنوردی، یک پوشش محافظ است که قسمت بالایی کفش و قوزک پا و پایین ساق پای کوهنوردان را می پوشاند. گتر های مدرن جهت مقاومت بالا بیشتر از پارچه های مصنوعی مانند نایلون و جدیدا گورتکس، همچنان با خاصیت سبک بودن ساخته می شوند. بیشتر گتر های کوهنوردی دارای یک برچسب پانچ شده در پشت لایه خارجی پارچه خود هستند تا تاییدی بر ضد آب بودن و داشتن قابلیت تنفس باشد.

نوع اول گتر های کوهنوردی، گتر های کوتاه یا قوزکی هستند که بالای کفش و بخش پایینی شلوار را پوشش می دهند. این گترها بارای پیاده روی در محیط های خشک که ذرات شن و خاک به چکمه نفوذ می کند مناسب هستند.

نوع دوم آن ها گتر های نرمال می باشند که بلند تر بوده و از ساق پا در برابر آلودگی های ذکر شده و خار و خاشاک نیز محافظت می کنند. نکته جالب حفاظت این گترها از پا در برابر نیش مار است. همانطور که عرض شد انواع گترهای کوهنوردی در سایت فروشگاه اینترنتی اسنوند موجود است.

گتر میلت
گتر کمپ - مدل روت
گتر کمپ - مدل روت
گتر گایا Gaya

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *