راهنمای تجهیزات و محصولات, همه مطالب

کوله پشتی مناسب طبیعت گردی

مشخصات کوله پشتی مناسب طبیعت گردی

سفرهای طبیعت گردی بهترین نوع سفر برای افرادی است که به ورزش و فعالیت های بدنی و همچنین مناظر بکر و طبیعی علاقه دارند. کشور ما مناطق بسیار زیبایی مناسب به جرات می توان گفت پس از کفش مناسب، مهم ترین وسیله برای سفرهای طبیعت گردی، کوله پشتی مناسب است. برای هر فعالیتی، اعم از کوهنوردی، کوه پیمایی، سنگ نوردی و صخره نوردی، غار نوردی و طبیعت گردی نوع خاصی از کوله پشتی مناسب می باشد. ما در این مطلب قصد داریم به معرفی مشخصات کوله پشتی مناسب طبیعت گردی و سفرهای بک پکی بپردازیم.

کوله پشتی کوهنوردی

 

طبیعت گردی، کوله طبیعت گردی یا کوله پشتی کوه نوردی غیر حرفه ای که به کوله کوه معروف است، مناسب می باشد. در تورهای طبیعت گردی و کوه پیمایی که بعضا یک روزه یا چند روزه می باشند این نوع کوله پشتی استفاده می گردد.


اما سوالی که مطرح می شود این است که تفاوت کوله کوه یا کوله پشتی طبیعت گردی با کوله پشتی شهری و معمولی چیست؟

داشتن تسمه کمر رگلاژ شونده که به کمک آن قسمتی از وزن کوله پشتی به جای شانه ها روی کمر وارد می شود، تفاوت اصلی کوله کوه با کوله پشتی معمولی شهری است.

دومین تفاوت ظاهری آن نیز وجود اسکلت فلزی سبک در این نوع کوله پشتی است که عامل فرم و شکل ثابت و ایستایی آن است که به صورت استاندارد بر پشت فرد قرار بگیرد.

تفاوت سوم این است که کوله پشتی های مناسب کوه پیمایی و طبیعت گردی، در برابر نفوذ آب مقاومت داشته و کاور مخصوص ضد آب روی آنها قرار گرفته است. همچنین تسمه های دوشی کوله کوه برای کاهش فشار پوشیده از اسفنج نرم بوده و اندازه شان علاوه بر پهلو ها از روی شانه نیز قابل رگلاژ است تا فشار روی شانه تنظیم شود.


یک تفاوت ظریف بین کوله پشتی های کوهنوردی با کوله پشتی های طبیعت گردی مناسب سفر بک پکی خود را نشان می دهد. هرچند هر دو در بازار ما با نام کوله کوه شناخته می شوند اما محفظه ها و جیب های خارجی بیشتر معرف نمونه مناسبتر برای طبیعت گردی و سفرهای چند روزه است و بالعکس وزن کمتر در حجم برابر، نمونه مناسبتری برای یک برنامه صعود به ارتفاعات خواهد بود.

حجم این کوله ها فاکتور مهمی در انتخاب است. برای سفرهای یک روزه ۲۵ تا ۴۰ لیتر، سفرهای یک تا دوره ۴۰ تا ۶۰ لیتر و برای سفرهای بیش از ۲ شب کوله هایی با حجم بالای ۵۰ لیتر مناسب هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *