راهنمای تجهیزات و محصولات, همه مطالب

تهیه چادر سفری مناسب

چادر کوهنوردی Minmir

چادر سفری کاربردهای فراوانی دارد و بسته به کاربردی که برای آن در نظر گرفته شده است، باید انتخاب گردد. معمولا گروههایی که به سفرهای طبیعت گردی می روند از چادرهای سفری برای کمپینگ استفاده می کنند. کوهنوردان و طبیعت گردان زمستانی که معمولا اسکی باز نیز هستند، یکی دیگر از گروههای استفاده کننده از چادرهای سفری هستند. برای هر یک از این گروهها شاید مشخصات یک چادر سفری مناسب متفاوت باشد. اما برخی ویژگی های چادر سفری خوب بدون توجه به استفاده کنندگان از آن، ثابت می باشند که در ادامه مطلب به آنها اشاره می نماییم. یا در نظر گرفتن این فاکتورها می توانید چادر سفری مناسب خود را از میان بهترین چادر های سفری موجود در سایت فروشگاه اینترنتی اسنوند تهیه فرمایید.

اولین مولفه موثر در انتخاب یک چادر سفری مناسب، سهولت در نصب آن است. برخی چادرهای سفری، فرآیند نصب و همچنین جمع آوری بسیار وقت گیر و سخت است. این گونه چادرها مطلوب نیستند. سهولت و سرعت نصب و جمع آوری از مزایای یک چادر خوب است.

مولفه دوم، اندازه و وزن چادر است. معمولا طبیعت گردان و کوهنوردان چادر را پیاده حمل می کنند و اگر وزن و ابعاد چادر در حالت جمع شده زیاد باشد، دردسرساز خواهد بود. معمولا وزن خالص چادر روی بسته ‌بندی آن چاپ شده که با توجه به آن می ‌توانید از دردسر بزرگی در آینده جلوگیری کنید.

مولفه سوم، ظرفیت چادر است که بسیار مهم است. هنگام خرید چادر حتما باید تعداد افرادی که همسفران ما هستند را در نظر بگیرید. عقلانی است که اگر ۵ نفر هستید، چادر ۶ نفره تهیه شود. زیرا قطعا برای وسایل افراد نیز جایی باید داشته باشید. ظرفیت چادر نسبت به فضای کف آن در نظر گرفته می‌ شود و برای خوابیدن هر نفر با کیسه خواب استاندارد، یک ظرفیت در نظر گرفته شده و هرگز مثل اتاق خواب فضای اضافی نخواهید داشت که وسایلتان را در آن قرار دهید.

فاکتور مهم دیگری که در این مطلب بدان اشاره می کنیم، مقاومت و جنس چادر است. وقتی در سفر در چادر مستقر شده و در هوای طوفانی قرار بگیرید، کیفیت و جنش چادر ارزش خود را نشان می دهد. پس یادتان باشد ارزانی چادر می تواند در همچین مواقعی دردسر ساز شود. همچنین باید توجه داشته باشید که تمام چادرها می‌توانند در معرض باران‌ سبک تاب بیاورند. اما تفاوت‌ مهم چادرها  مربوط به زمانی است که باران سنگین همراه با باد شدید باشد. از این رو کیفیت و مقاومت می تواند مهم ترین فاکتور باشد.

چادر کمپ مدل Pandim 4
https://snond.ir/wp-content/uploads/2016/12/ridge_raider_bivi_olive_2015-300x200.jpg
چادر طرح ملنیوم کله گاوی - Pekynew 2 persons 2009
چادر کووآ مدل Kovea Sun Block Up

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *